Nowy gameplay z GreedFall na targach gamescom 2019
Do premiery gry GreedFall pozostały niespełna trzy tygodnie, wobec czego najwyższa pora, by deweloperzy ze studia Spiders zaprezentowali nam ją w całej okazałości. Produkcja, której ambicją jest wypełnienie luki po dawnych dziełach BioWare, pojawiła się na tegorocznych targach gamescom, dzięki czemu możemy obejrzeć nowy ośmiominutowy gameplay.
Choć deweloperzy mogliby spędzić jeszcze trochę czasu nad animacjami i mimiką postaci, nie sposób nie zwrócić uwagi na bogate możliwości personalizacji postaci, malowniczy świat (potencjalnie pełen interesujących miejsc), szeroki asortyment umiejętności, które będziemy odblokowywać w miarę postępów, czy wreszcie na dynamiczne starcia z przeciwnikami, których wyeliminujemy zarówno przy użyciu broni białej oraz palnej, jak i rozmaitych zaklęć bojowych.
Na osobną wzmiankę zasługuje ekwipunek, którego elementów dostaniemy istne zatrzęsienie, co w założeniach ma nam pozwolić na poprowadzenie do boju dokładnie takiego bohatera (lub bohaterki), jakiego sobie wymarzymy. Osobna kwestia należy się samemu „settingowi” wyróżniającemu GreedFalla na tle tego, do czego przyzwyczaiły nas popularne RPG-i. Pracując nad tym tytułem, deweloperzy inspirowali się nie tylko XVII-wieczną Ameryką, lecz także barokowymi dziełami sztuki, co nadało grafice oryginalnego „sznytu”.